آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ موضوعات مختلف برنامه نویسی وب ارائه می شود.

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ موضوعات مختلف برنامه نویسی وب ارائه می شود.

کسب و کار اینترنتی , برنامه نویسی وب, آموزش طراحی سایت

معرفی خالق بازی PUBG |با ریشه‌های پابجی بیشتر آشنا شوید

برهان عبدی | شنبه, ۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸ ق.ظ

یکی از مهم ترین مولفه ها در زمینه گیمینگ، ژانر است. یک ژانر درون خود، دارای خصوصیاتی است که خود را از دیگر انواع بازی‌ها جدا می‌کند. به همین علت، افراد بازیکن علاقه‌مند به ژانر های خاصی می‌شوند. با این حال، ما در تعداد ژانرها محدودیت داریم‌. این محدودیت ناشی از خصوصیات درون طراحی بازی است. به همین دلیل است که ژانرهای جدید، بسیار دیر ظهور می‌کنند. اما این دیرکرد در ظهور ژانر های جدید، به این معنی نخواهد بود که ما هیچ وقت ژانر جدیدی را نخواهیم داشت. یک مثال آن، ژانر بتل رویال است. شکل‌های اولیه این ژانر به شکل امروزی خود از اوایل دهه‌ی ۲۰۱۰ میلادی به وجود آمده است. از طریق بازی های متفاوت، این ژانر روز به روز پیشرفت کرده است. در سال ۲۰۱۷، یک بازی به نام Playerunknown’s Battlegrounds با موفقیتی انفجاری، ژانر بتل رویال را وارد جریان اصلی صنعت بازی‌های ویدئویی کرد. همانطور که از نام این بازی پیدا است، این اثر محصول فردی به نام Playerunknown است. امروز در این مقاله، به معرفی پلیرآن‌نون و تأثیر او بر ژانر بتل رویال نگاهی می‌پردازیم‌. با نوین اسپات همراه باشید.


مبدعان گیمینگ

به مانند هنر و ادبیات که در آن‌ها سبک‌ها و شیوه‌های مختلفی وجود دارد، گیمینگ نیز دارای ژانرهای مختلفی است. هر سبک هنری یا ادبی، در پی یک سری جریانات و محیط پیرامون، توسط یک فرد به جریان اصلی آن حوزه معرفی شده است. به طور مثال، سبک معروف کوبیسم در نقاشی و هنرهای تجسمی، توسط پابلو پیکاسو و ژرژ براک به دنیای هنر معرفی شد. در دنیای بازی‌های ویدئویی، ما شاهد این گونه افراد نیز بوده‌ایم. نخستین بازی ویدئویی معروف دنیا، پانگ است. بازی پانگ به دست موسس شرکت آتاری، نولان بوشنل و همکارش تد دبنی طراحی و به وسیله‌ی مهندس اَل اَلکورن (Al Alcorn) ساخته شد. در ادامه، طراحان بازی دیگری ظهور کردند که ژانرهای گیمینگ را دگرگون ساختند. در زمینه شبیه ساز ورزشی، بازی NFL ساخت جام مدن (John Madden) به ذهن می‌آید. کمتر کسی می‌تواند بگوید که از بازی‌های پلتفرمر خوشش نمی‌آید و این امر به لطف طراحی بازی بازیساز افسانه‌ای، میاموتو است.

 


با این حال، سید مایر را غالباً به عنوان یکی از بهترین بازیسازان جهان می‌شناسند. او با ساخت سری‌هایی مانند Civilization و SimCity، به نامی جاودانه در صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل شده است. با این حال، امروزه اکثر بازیسازان بیشتر به مانند کارگردان هنری هستند تا یک طراح بازی. نقش طراحی بازی امروزه تنها به عنوان یک نقش فنی و تخصصی تقلیل یافته است. اما این امر، دلیلی بر این نبود که فردی نتواند با ساختن ژانر جدیدی به عنوان یک طراح بازی مطرح شود. در اینجا است که داستان Playerunknown آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید :  نگاهی به فعالیت‌های استدیوهای فرست پارتی Sony برای آینده
 

معرفی PlayerUnknwon


برندان گرین (Brendan Greene)، بازیساز و طراح بازی اهل ایرلند است. او را در صنعت بازیسازی با نام Playerunknown می‌شناسند. پلیرآن‌نون را بیشتر به خاطر کار خود بر روی عنوان Playerunknown’s Battlegrounds یا PUBG می‌شناسند. به واسطه تولید این بازی، او را به‌عنوان سازنده ژانر بتل رویال می‌شناسند. این ژانر بیشتر توسط نبردهایی با گستره وسیع شناخته می‌شود که در آن بازیکنان می‌بایست با حذف کردن یکدیگر، سعی کنند که آخرین بازیکن زنده باشند. محیطی که بازیکنان در آن بازی می‌کنند، کوچک و کوچک‌تر می‌شود و بازیکنان علاوه بر حذف کردن یکدیگر، باید حواسشان باشد تا توسط محیط حذف نشوند. در ماه مارس ۲۰۱۹، پلیر آن‌نون وظیفه خود به عنوان تولیدکننده دائمی و ثابت PUBG را ترک کرد و استودیوی خود، PlayerUnknown Productions را تأسیس کرد. او همینک، تنها در ساخت ایونت‌های مخصوص بازی PUBG مشارکت دارد.

شروع به عنوان ماد کننده

پلیر آن‌نون در سال ۲۰۱۳ در کشور برزیل به عنوان یک عکاس رویدادها و طراح وب سایت به شکل فریلنس سکونت داشت. مادامی که سعی داشت تا برای خرید بلیط هواپیمای بازگشت به ایرلند پول ذخیره کند، خود را در حال بازی کردن بازی های ویدئویی بسیاری یافت. بازی های مورد علاقه او بیشتر عناوین سروایوال جهان باز مانند ماد DayZ برای بازی ArmA 2 بود. پس از مدتی بازی کردن، او تصمیم گرفت که تحت نام هنری PlayerUnknown به ماد کردن بازی بپردازد. پس از انجام آزمایشاتی با فرمول‌های گیم پلی آخرین فرد ایستاده (last man standing)، او یک نسخه از این ماد با نام DayZ: Battle Royale را منتشر کرد. نام این ماد، برگرفته از فیلم ژاپنی Battle Royale است که در آن چنین کانسپتی اجرا شده است.

گرین پس از موفقیت ماد بتل رویال خود، شروع به ساخت مادی برای بازی H1Z1 کرد. او نام این ماد را H1Z1: King of the Kill گذاشت. این ماد، توجه کمپانی بازیسازی واقع در کره جنوبی، Krafton، را جلب خود کرد. آن‌ها به گرین پیشنهاد دادند تا به آن‌ها بپیوندد و براساس ایده‌های قبلی خود، شروع به ساخت بازی جدید کند. گرین با نقل مکان به کره جنوبی و پیوستن به کرفتون به عنوان کارگردان هنری، موافقت نمود. در این کمپانی بود که گرین بازی را که امروزه با نام Playerunknown’s Battlegrounds می‌شناسیم را تولید نمود. او در این رابطه گفته است که «واقعی شدن نهایی تمامی بینش‌های من بود.»

بیشتر بخوانید :  راهنمای Apex Legends | راه و روش اولیه بازی

بازی Playerunknown’s Battlegrounds، که مختصراً PUBG شناخته می‌شود، از روز اول عرضه خود یک موفقیت به حساب می‌آمد. این اثر پس از ماه‌ها بخش ارلی اکسس موفقیت آمیز، در دسامبر سال ۲۰۱۷ منتشر شد. این اثر رکورد دار در استیم برای سه میلیون بازیکن ثابت در سال ۲۰۱۷ است. در ماه مارس ۲۰۱۹، گرین تولید ثابت بازی PUBG را متوقف کرد و به آمستردام نقل مکان نمود تا بر روی ایونت‌های خاص این بازی تمرکز کند. او در دسامبر سال ۲۰۱۹، پروژه جدید خود با نام The Prologue را تحت تولید استودیوی جدید خود، PlayerUnknown Productions، معرفی نمود. این بازی به گفته خود او «تجربه‌ای از تکنولوژی‌ها و گیم پلی جدید است.» پلیر آن‌نون در آگوست ۲۰۲۱ از کمپانی کرافتون جدا شد تا بر سمت خود در استودیوی آمستردام خود تمرکز کند.

 

معرفی بازی PUBG

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یک اثر بتل رویال است. در این بازی مکانیزم گیم پلی به گونه‌ایست که از همان لحظه‌ی فرود با چتر نجات باید با تدبیر در بهترین نقاط جزیره فرود بیایید و هر آن‌چه در سر راهتان قرار می گیرد را به نفع خودتان استفاده کنید و با پیشبرد در بازی سطح خود را افزایش دهید. حضور در این بازی به شما تجربه ی سریعتر و مهیج تری نسبت به Arma II و H1Z1 خواهد داد. مهم نیست که بصورت انفرادی بازی کنید یا به صورت دسته جمعی؛ چیزی که در هر دو نوع این تجارب در انتظارتان قرار می‌گیرد استرس و هیجان بسیار است. شما به هنگام خروج از هواپیما تنها چیزی که در اختیار دارید چتر نجات و لباس های‌تان است. بعد از فرود روی زمین از شما انتظار می‌رود که به دنبال اسلحه و مهمات بگردید. این وسایل در سطح دو مدل نقشه‌ی بازی پراکنده‌اند و شما با گشتن ساختمان‌ها و اماکن متروکه می‌توانید به انواع و اقسام وسایل دسترسی پیدا کنید.

PUBG تا حد زیادی بر اساس واقعیت تسلیحات نظامی ساخته شده است. هر تفنگی که برمیدارید وزن یکسان و شرایط مشابه اسلحه‌ی قبلی را ندارد و ممکن است حتی کوچکترین نکته همچون میزان تیرهای حاضر در خشاب تفنگ‌تان نیز به ضررتان عمل کند. اگر تک تیرانداز را برای حضور دربازی انتخاب کنید باید دقت داشته باشید که تعویض خشاب‌هایش ممکن است وقت‌گیر باشد یا اگر خونتان کم شود برای مداوای خود باید وقتی را صرف کنید و این باعث می‌شود قبل از هرعملی دربازی دو بار فکر کنید و عواقبش را در نظر بگیرید. باید تا می‌توانید آزمون و خطا کنید تا در این بازی زنده ماندن را یادبگیرید و هرچقدر بهتر درس های‌ان را یاد بگیرید شانس زنده ماندن تان در انتها بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید :  معرفی بازی Hunt:Showdown؛ تجربه‌ای آنلاین از دنیای وسترن
منتقدان با وجود این که نقص‌های آشکار بازی را مشاهده و بیان می‌کردند اما به خاطر وجود ایده‌ی جذابی که در آن به کار رفته بود از این نقص‌ها چشم پوشی می‌کردند. سایت جاینت بامب حتی پابجی را به عنوان بهترین بازی سال 2017 اعلام کرد. بازی PUBG پس از خوابیدن حباب بازی‌های بتل رویال، کمی از محبوبیت آن کم شد. اما امروزه پس از گذشت مدت‌ها و انتشار چهار سیزن، دوباره محبوبیت آن افزایش پیدا کرده است. همچنین، بخشی داستانی برای این بازی معرفی شده است.

تأثیرات بازی PUBG


بازی PUBG توانست ژانر بتل رویال را وارد جریان اصلی بازی های ویدئویی کند. این اثر، موجب پیدایش بازی‌های متعددی در این ژانر مانند Fortnite و COD Warzone شد. محبوبیت بازی‌های این ژانر، سبب شد تا صنعت بازی شاهد افزایش ارزش شود. یکی از دلایل موفقیت بازی PUBG، انتشار آن برای پلتفرم‌های متفاوت است. این بازی در سال 2017 نخست برای PC منتشر شد و در همان سال نسخه Preview آن برای Xbox One منتشر شد. این بازی برای پلتفرم‌های PS4، Stadia و موبایل منتشر شده است. همچنین نسخه موبایل مخصوص این بازی برای کشور هند در سال 2021 منتشر شده است.

رکوردهای بازی PUBG

بیشترین بازی که در استیم بازی شده است. در تاریخ 10 اکتبر 2017، در استیم این بازی به رکورد 1,984,278 بازیکن همزمان برسد.
تخستین بازی است که توسط Valve تولید نشده است و به بیشترین بازی بازی شده در استیم تبدیل شده است. برای نخستین بار در 27 آگوست 2017 به صدر جدول استیم رسیده است.
سریع‌ترین زمان برای رسیدن به میزان فروش یک میلیون واحد در استیم به شکل ارلی اکسس – 16 روز.
بیشترین بازیکنان ثابت برای یک بازی در ارلی اکسس استیم – 2.6 میلیون کاربر
بیشترین بازیکنان ثابت برای یک بازی در ارلی اکسس استیم که توسط کمپانی Valve تولید نشده است – 2.6 میلیون کاربر
نخستین بازی که در استیم به بیش از 2 میلیون بازیکن ثابت می‌رسد

منبع : نوین اسپات
 

  • برهان عبدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی