آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ موضوعات مختلف برنامه نویسی وب ارائه می شود.

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ موضوعات مختلف برنامه نویسی وب ارائه می شود.

کسب و کار اینترنتی , برنامه نویسی وب, آموزش طراحی سایت

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

کمپرسور کولر گازی مگان | ایرادات سیستم تهویه مطبوع رنو مگان و رفع آنها

برهان عبدی | چهارشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲ ق.ظ

کمپرسور کولر مگان
برای شروع، علائم خرابی رنو مگان را در نظر بگیرید:

هنگامی که Conder روشن است، سیستم کار نمی کند.
خنک شدن ظاهر می شود و ناپدید می شود.


در حین کار هادی، می توانید صداهای خارجی را بشنوید که برای کار گره نامشخص است.
از آنجایی که سیستم تهویه مطبوع از نظر طراحی یک واحد نسبتاً پیچیده است، دلایل زیادی برای خرابی آن وجود دارد:

کمپرسور کولر گازی رنو مگان 2 از کار افتاده است. می توانید سعی کنید این عنصر را در خانه تعمیر کنید، این کار کاملاً امکان پذیر است. با این حال، اگر واحد کمپرسور به هیچ وجه علائم عمر را نشان نداد، کاملاً ممکن است که مجبور به تعویض شود. در زیر می توانید دستورالعمل های دقیق تر در مورد نحوه جداسازی کمپرسور را بیابید.
گرفتگی لوله های کولر گازی به همین ترتیب، مشکل ممکن است این باشد که لوله های کولر گازی آب بندی نشده باشند. اگر سفتی لوله های کولر گازی شکسته شود، باعث می شود فشار در سیستم بسیار کم شود، به ترتیب کنداندر بسیار ضعیف عمل می کند. در صورت امکان، لازم است سفتی بازیابی شود، در غیر این صورت، لوله های تهویه مطبوع تعویض می شوند. در صورت گرفتگی لوله ها، باید تمیز شوند.
سنسور فشار کولر گازی از کار افتاده است. به این دلیل، فشار در سیستم نادرست خواهد بود، به ترتیب، کار عادی آن غیر ممکن خواهد بود. این مشکل نیز قابل حل است - در صورت لزوم، کنترلر را می توان با یک جدید جایگزین کرد.
مشکل صدا می تواند ناشی از بلبرینگ کولر باشد. مانند هر عنصر دیگری در مگان دوم، بلبرینگ ابدی نیست، بنابراین، با گذشت زمان، می تواند فرسوده شود. با تعویض بلبرینگ کولر مشکل حل می شود.
کلاچ معیوب.
مشکلات در عملکرد رادیاتور کولر گازی. در صورتی که این دستگاه کاملاً از کار افتاده باشد، تعویض رادیاتور باید انجام شود.
دستگاه به دلیل سایش بند درایو کار نمی کند. اگر علائم آسیب یا نقص در تسمه وجود داشته باشد، باید آن را نیز تعویض کنید.
همانطور که تمرین نشان می دهد، اگر سیستم به موقع سوخت گیری شود، می توان از اکثر مشکلات جلوگیری کرد. سوخت گیری کولر گازی بخشی جدایی ناپذیر از نگهداری برنامه ریزی شده سیستم تهویه مطبوع است. در واقع یک کاندر پر شده با اطمینان بیشتری کار خواهد کرد. قبلاً در مورد این روند نوشته ایم. شما می توانید در مورد نحوه سوخت گیری سیستم در خانه، آنچه برای این کار مورد نیاز است و نحوه خلاص شدن از شر نشتی ها، در این مطلب بخوانید (ویدئو توسط آندری الیور).

دستورالعمل های تعمیر DIY
اگر در حین کار دستگاه صداهای خارجی مشاهده شود، به احتمال زیاد مشکل در بلبرینگ است.

تغییر این عنصر با دستان خود چندان دشوار نیست، برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا کاپوت را باز کرده و باتری را جدا کنید، تمام تعمیرات برقی باید با یک شبکه داخلی بدون برق انجام شود.
پس از آن، لازم است فرمان برق را از بین ببرید، با انجام این کار، می توانید کمپرسور را بردارید. اگر مشکل در عملکرد دستگاه کمپرسور باشد، در این مرحله می توان آن را تعمیر یا تعویض کرد. برای تعویض بلبرینگ باید مهره مرکزی کمپرسور را باز کنید.
پس از انجام این کار، می توانید گیره ها را روغن کاری کرده و سه پیچ را با دقت باز کنید تا از آسیب به کوپلینگ جلوگیری کنید.
با استفاده از کشنده مخصوص می توان کوپلینگ را از مجموعه بلبرینگ جدا کرد.
سپس یک مهر و موم روغن جدید نصب می شود، مراحل مونتاژ بعدی به ترتیب معکوس انجام می شود.

 
همانطور که می بینید، به طور کلی، روند تعمیر بسیار ساده است، برای تکمیل آن نیازی به دانش خاصی نیست، فقط کافی است دستورالعمل ها را دنبال کنید. مراقب باشید در حین انجام عملیات بازسازی به خطوط دستگاه آسیبی وارد نشود در غیر این صورت مشکلات در عملکرد گره ادامه خواهد داشت.

فیلم "تعمیر کمپرسور در ماشین رنو مگان با دستان خود"


دستورالعمل های دقیق تر در مورد برچیدن و جداسازی واحد کمپرسور در خودروی رنو مگان در ویدیوی زیر ارائه شده است (نویسنده ویدیو کانال Anyutka است).

رنو مگان همیشه با تجهیزات عالی خود متمایز بوده است، بنابراین این خودروها جزو اولین خودروهایی بودند که به سیستم تهویه مطبوع و کنترل آب و هوا مجهز شدند. اصل تهویه مطبوع سیستم خودرو دستگاه تفاوت قابل توجهی با سیستم های کلاسیک ندارد، بنابراین در چنین سیستم هایی، کمپرسور یک نقطه آسیب پذیر است که ممکن است در صورت شرایط برنامه ریزی شده نیاز به تعمیر زودرس داشته باشد. قطعات از تعمیرات پرهزینه جلوگیری می کند.

کمپرسور کولر مگان + مشاوره خرید

https://estokyadak.com/product/megan-cooler-compressor/

  • برهان عبدی