آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ موضوعات مختلف برنامه نویسی وب ارائه می شود.

آموزش طراحی سایت و کسب و کار اینترنتی

در این بلاگ موضوعات مختلف برنامه نویسی وب ارائه می شود.

کسب و کار اینترنتی , برنامه نویسی وب, آموزش طراحی سایت

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

برهان عبدی | جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲ ق.ظ

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

یکی از مراحل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که باید به آن توجه داشته باشید تحقیق کلمات کلیدی است اما :

  • کلمه ی کلیدی چیست؟
  • تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟
  • چگونه می توانید کلمات کلیدی کسب و کارتان را پیدا کنید ؟

در پاسخ سوال اول باید بگویم که کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربر در موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ آنها را وارد می‌کند و موتورهای جستجو سعی می کنند به کمک داده هایشان بهترین و مرتبط ترین نتایج با آن کلمه را پیدا و به کاربر نمایش دهند.

 

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟


یکی از مراحل بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که باید به آن توجه داشته باشید تحقیق کلمات کلیدی است اما :

کلمه ی کلیدی چیست؟
تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟
چگونه می توانید کلمات کلیدی کسب و کارتان را پیدا کنید ؟
در پاسخ سوال اول باید بگویم که کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربر در موتورهای جستجو نظیر گوگل و بینگ آنها را وارد می‌کند و موتورهای جستجو سعی می کنند به کمک داده هایشان بهترین و مرتبط ترین نتایج با آن کلمه را پیدا و به کاربر نمایش دهند.

هر کسب و کاری که در فضای آنلاین راه اندازی می شود کلمات کلیدی مختص به خودش را دارد. این کلمات بسیار حائز اهمیت  بوده و حتما قبل از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو باید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات مهم و با ارزش کسب و کارتان را پیدا کنید.

یافتن کلمات کلیدی صحیح و متمرکز کردن تلاش های بهینه سازی وب سایتتان کار ساده‌ای نیست و می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. خوشبختانه داده ها و ابزارهای بسیار ارزشمندی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید و بهترین کلمات کسب و کارتان را پیدا کنید.

فرض کنید شما در حوزه فروش موبایل دسته اول و لوازم جانبی آن فعالیت دارید. شاید فکر کنید کلمه موبایل می‌تواند به افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو کمک کند. اما اگر تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید هرگز در ابتدای کار این کلمه را به لیست کلمات کلیدی خود اضافه نخواهید کرد می پرسید چرا ؟ در پاسخ این سوال باید بگویم اگرچه این کلمه به میزان بسیار زیادی  جستجو می شود اما کاربران دلایل مختلفی برای سرچ این کلمه دارند.


بیشتر بخوانید : سئو چیست؟ چه اهمیتی برای کسب و کارتان دارد؟
در واقع علاوه بر جستجوی بالای یک کلمه باید به میزان ارتباط آن کلمه به کسب و کارتان توجه داشته باشید . اگر کاربری کلمه موبایل را در موتورهای جستجو تایپ می کند صرفا به این معنا نیست که به دنبال خرید گوشی موبایل است. ممکن است این کاربر به دنبال خدمات تعمیر موبایل باشد یا به دنبال گوشی های استوک (کارکرده) و یا موارد دیگری که ربطی به کسب و کارتان ندارد باشد.

علاوه بر آن رقابت در این کلمه کلیدی بالاست و ممکن است شما نتوانید با برندهای مطرح و قدرتمندی که برای بهینه سازی وب سایتشان هزینه های هنگفتی میکنند رقابت کنید. عبارتی نظیر خرید گوشی ارزان مدل Huawei Y5 lite 2018 16gb زیاد در موتورهای جستجو تایپ نمی شود ، اما بسیار با کسب و کارتان مرتبط بوده و رقابت زیادی در آن کلمه وجود ندارد.

با وجود جستجوی پایین کلمه در موتورهای جستجو بهتر است آن را به لیست کلمات کلیدی کسب و کارتان اضافه کنید می گویید چرا ؟ در جواب باید بگویم این کلمه رقابت پایین‌تری نسبت به کلمه موبایل داردو شما می توانید به سرعت در آن رتبه بگیرید علاوه بر آن بسیار هدفمند تر از کلمه موبایل است.

 اگر در پایان روز حتی یک نفر با این کلمه کلیدی از وب سایت تان بازدید کند بهتر از آن است که هیچ شخصی با کلمه‌ی کلیدی موبایل که سرچ بالایی هم دارد با کسب و کارتان آشنا نشود.

نکته حائز اهمیت اینجاست که شما بازدید کنندگان هدفمند تری به وب سایتتان روانه می کنید که می توانند به مشتریان کسب و کارتان  تبدیل شوند.

تحقیق کلمات کلیدی را چگونه شروع کنیم؟
حالا که می دانید تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟ و اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی و جستجوی آنها دارید بهتر است  در مورد یک برنامه ریزی موثر برای جستجوی کلمات کلیدی صحبت کنیم.

در این پروسه  رویکردی ساختار یافته ، منطقی و منسجم را دنبال خواهید کرد و در نهایت لیستی از کلمات کلیدی کسب و کارتان را در اختیار خواهید داشت که محتوای وب سایت تان را بر اساس این لیست تولید می کنید.

تحقیق کلمات کلیدی داده های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در مورد کلمات کلیدی بهینه  را به شما خواهد داد. شما می توانید مرتبط ترین و سودآورترین کلمات کلیدی که مختص به کسب و کارتان هستند را از این طریق به دست آورید و شروع به تولید محتوا کنید.


بیشتر بخوانید : serp چیست؟ 
اگر این کلمات با پیروی از اصولی که در ادامه در مورد آنها صحبت می کنیم انتخاب شوند به سرعت در موتورهای جستجو صاحب رتبه می شوید و می توانید کسب و کارتان را رونق دهید.

یک گام به عقب بر میگردیم میلیاردها جستجو توسط کاربران در ماه انجام می شود که تعدادی از آنها مرتبط با کسب و کار و حوزه فعالیت شما هستند. اگر بتوانید درک درستی از اهداف جستجوی کلمات کلیدی کسب و کارتان و نحوه جمع آوری و تجزیه و تحلیل این داده ها داشته باشید ، می توانید تصمیم درستی برای وبسایتتان بگیرید و افراد بیشتری را با کسب و کارتان آشنا کنید.

ممکن است رویکردهای متفاوتی در تحقیق کلمات کلیدی وجود داشته باشد ، اما این فرایند(تحقیق کلمات کلیدی) معمولاً با ایده پردازی و پاسخ به تعدادی سوال کلیدی مربوط به کسب و کارتان آغاز می شود.

اهمیت این موضوع به این خاطر است که در این فرایند شما مجبور خواهید شد از ابعاد مختلفی کسب و کارتان را بررسی کنید. در ابتدای کار این سوال را از خودتان بپرسید که چه خدماتی ارائه می کنید؟ چه محصولاتی را می خواهید بفروشید ؟سعی کنید هنگام پاسخ دادن به این سوالات ذهن بازی داشته باشید کاغذ و قلم را جلوی دستتان بگذارید و سعی کنید حتی الامکان به صورت جامع و کامل در مورد آن بنویسید. این روش به شما کمک می کند عبارات و کلمات مرتبطی را به فهرست تان اضافه کنید.

نکته اینجاست که برای پیدا کردن این کلمات سعی کنید موضوع را از دید مشتری تان بررسی کنید سوالاتی که ممکن است در ذهن آنها به وجود بیایند را یادداشت کنید و کلمات کلیدی خودتان را از این سوالات استخراج کنید تاکید می کنم این موضوع بسیار اهمیت دارد چرا که شما ممکن است از دید شخصی به این مسئله نگاه کنید و سوالات و روش های متفاوتی را دنبال کنید. این در حالی است که مشتریان شما می توانند اطلاعات بسیار اندکی در مورد خدمات و یا محصولاتتان داشته باشند که قطعاً سوالات و مشکلات متفاوتی هم خواهند داشت. به عنوان مثال:

شما یک مدل گوشی دارید که علاوه بر قیمت مناسبی که دارد با عنوان Huawei Y5 lite 2018 16gb برای شما و همکارانتان شناخته شده است. ممکن است از نظر شما منطقی باشد که کلمه کلیدی صفحه را مدل گوشی قرار دهید اما  بیشتر افراد   با مدل های مختلف گوشی آشنایی ندارند و ممکن است دنبال یگ گوشی خوب و ارزان با مشخصات محصول شما باشند.

  آنها بودجه پایینی دارند  در نتیجه عبارت خرید گوشی ارزان یا رنج قیمت گوشی را سرچ میکنند. نتیجه می گیریم به جای  مدل گوشی مورد نظر شما بهتر است که یکی از این کلمات را  به عنوان کلمه کلیدی در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید کالایتان را معرفی کنید.توجه داشته باشید باایده پردازی می‌توانید نتیجه بسیار بهتری بگیرید و ترافیک بیشتری را به وب سایتتان بفرستید. 

چگونه می توانید کلمات کلیدی مناسب با کسب و کارتان را پیدا کنید؟
حالا که متوجه این موضوع شده اید که باید برنامه منسجمی  برای استخراج کلمات کلیدی کسب و کارتان داشته باشیدممکن است بپرسید که چگونه می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید ؟در گام اول باید دنبال ابزار هایی باشید که به کمک آنها بتوانید کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان را پیدا کنید. صاحب فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان هستید باید معیارهای مختلفی را برای آن کلمات بررسی کنید. به عنوان مثال: بررسی کنید که چه تقاضاهایی و به چه تعدادی برای کلمات کلیدی فهرستتان وجود دارد؟

اگر این کار را انجام دهید در انتها با فهرستی روبرو خواهید شد که هزاران بار در طول روز جستجو می شوند البته ممکن است در این فهرست عباراتی وجود داشته باشد که خیلی هم مورد جستجو قرار نمی‌گیرد اما این کلمات توصیفی تر و منحصر به فرد تر هستند .

 این کلید واژه ها تحت عنوان کلید واژه های طولانی یا long tail شناخته می شود. کلید واژه های طولانی درست بسیار مفید هستند این کلمات ما را به سمت کلمات دارای رقابت کمتر می برند که هدفمند تر اند و رتبه گرفتن در آنها آسان تر است.

ممکن است بگویید که برای تک تک این کلمات حجم جستجوی بالایی وجود ندارد اما هر یک از این عبارات می‌توانند سهمی در جستجوی کلی وبسایتتان داشته باشد بگذارید مثالی بزنیم اگر شما قاب آیفون می‌فروشید هرگز کارتان را با کلمه‌ی کلیدی قاب‌ایفون شروع نکنید.

ممکن است این کلمه سرچ بالایی داشته باشد اما رقابت بر سر رتبه گرفتن در این کلمه بسیار بالاست و به راحتی نمی توانید در این کلمه رتبه بگیرید بنابراین سعی کنید از کلمات طولانی تر که سطح رقابت پایین تری دارند شروع کنید.

مثلاً قاب گوشی هواوی مدل Huawei Y5 lite آبی رنگ. این کلمه بسیار جزئی و دقیق بوده رقابت در آن بسیار کمتر و رسیدن به نتایج اولیه serp در آن بسیار آسان تر است.

شاید بتوانید صدها و هزاران کلید واژه طولانی پیدا کنید که به کمک هم پتانسیل جذب ترافیک بیشتری نسبت به کلید واژه اولیه یعنی قاب آیفون داشته باشند. نکته حائز اهمیت این است که به درستی این کلید واژه ها را ساماندهی کنید مثلاً: عنوان دسته بندی را قاب Huawei Y5 lite قرار دهید و زیر دسته ها را بر اساس انواع رنگی که برای این کالا دارید تنظیم کنید. هیچ محدودیتی برای ایجاد این دسته بندی ها وجود ندارد و به هر صورتی که بخواهید می توانید این کار را انجام دهیم اما باید دنبال مواردی باشید که برایتان کارساز است.



نتیجه گیری:
حالا که با تحقیق کلمات کلیدی آشنا شدید در پروسه بهینه سازی وب سایتتان برای موتورهای جستجو به آن توجه داشته باشید. از طریق این پروسه می‌توانید مشتریان بالقوه کسب و کارتان و نیاز آنها را  شناسایی کنید. به خاطر داشته باشید که هر شخصی به سبک خودش جستجو می‌کند . با تحقیق بیشتر و عمیق تر به هزاران هزار داده بر خواهید خورد که می توانید برای افزایش ترافیک وب سایتتان از آنها استفاده کنید. سعی کنید ذهن بازی داشته باشید و خود را جای مشتریان بالقوه جا بزنید و مثل آنها فکر کنید. مطمئن باشید اگر این نکات را رعایت کنید در نهایت یک وبسایت پویا و سرشار از بازدید کننده خواهد داشت.

منبع : همراه آی سی تی

  • برهان عبدی

نظرات  (۱)

انکودر چیست؟

قبل از اینکه به طور کامل  با نحوه ی عملکرد  انکودر (Encoder) آشنا شوید ابتدا باید بدانید انکودر چیست و چگونه کار میکند. برای شناخت انکودر و کارکرد آن در این مقاله با ما همراه باشید.

انکودر یک حسگر حرکت مکانیکی است که به تولید سیگنال های دیجیتال در پاسخ به حرکت است. به عنوان یک دستگاه الکترو مکانیکی ،انکودر قادر است اطلاعات مربوط به موقعیت ، سرعت و جهت را در اختیار کاربران سیستم کنترل حرکت قرار دهد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی